Datorspel vinner innovationsägget

"First Person Lover" för Björn Borg.

Datorspel om kärlek tar hem guldägget i nya kategorin Innovation.

"First Person Lover", Björn Borgs datorspel, vinner guldägget i Innovation åt Garbergs. Spelet skapades för att visa upp Björn Borgs senaste underklädskollektion och fick stor spridning efter att bland annat det svenska Youtubefenomenet Pewdiepie spelade spelet.

Motiveringen till vinsten lyder: "Världens första Guldägg någonsin i Innovation är en underbar, nästan omöjligt ambitiös idé. Vi förförs att kliva in i en värld där gränserna mellan kommunikation, e-commerce och gaming helt suddats ut. Ska man sälja underkläder 2016 ska man göra det i ett First-Person perspektiv, tungt beväpnad med kärlek och slängkyssar. Yes please Björn Borg, kill them with kindness!"

VINNARE INNOVATION

Guldägg:            "First Person Lover"/ Björn Borg/ Garbergs

Silverägg:           "Slow Down GPS"/IF Skadeförsäkring/ Forsman & Bodenfors

Diplom:              "HemnetHemmet"/ Hemnet/ Prime

                          "Svenska snöräddare"/ Audi/ Åkestam Holst

                          "Ett SIRIöst meddelande"/ Toyota Sverige/ Saatchi & Saatchi Stockholm

Publicerad 2016-04-20 17.43Uppdaterad 2016-04-20 17.46

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: