Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Danskt sociala medier-bolag till Sverige

Publicerad: 22 Mars 2018, 13:07
Uppdaterad: 22 Mars 2018, 14:02

Danska bolaget Infomedia öppnar kontor i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

sociala medier

Danska Infomedia, inriktade på sociala medier, tar klivet in på den svenska marknaden. Bolaget har stora förväntningar på att utveckla verksamheten i Sverige. På sikt vill man öppna upp fler kontor i Sverige och expandera till fler länder.

– Vi är mycket förväntansfulla över att expandera utanför Danmark och nu även kunna hjälpa svenska kunder. Med vår kompetens och vårt erbjudande inom sociala medier är vi mycket framgångsrika på den danska marknaden och vi är övertygade om att vi kommer att vara det även i Sverige, säger Thomas Vejlemand, vd för Infomedia, i ett pressmeddelande.

Infomedia erbjuder tjänster från två aktörer inom sociala medier: Hootsuite och Talkwalker. I Sverige ingår även ett svenskt team med experter, rådgivning, implementering och analys i erbjudandet.

Enligt bolaget så pågår redan nu samtal med flera svenska bolag. Stockholmskontoret har i dagsläget nu en anställd men kontoret i Köpenhamn har flera svenska konsulter.

– Det är uppenbart att de svenska marknads- och kommunikationscheferna ser potentialen i sociala medier, men också att de behöver nya och bättre sätt att dokumentera ROI. Det är nödvändigt att kunna öka försäljningen, samtidigt som affärerna stöttas och varumärket skyddas. Kombinationen av Hootsuite, Talkwalker och Infomedias kompetenser kommer definitivt sätta en ny standard i Sverige, säger Kasper Hülsen, marknadsdirektör för Infomedia, i ett pressmeddelande.

Infomedia ägs till 50 procent av danska mediekoncernen JP/Politikens Hus och 50 procent av danska mediekoncernen Berlingske Media.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

sociala medier

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev