Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Danone väljer Group M i Europa

Danonekoncernen väljer Group M i Europa. Det står klart efter en pitch som inleddes i maj.

Dante Thomsen


Publicerad: 14 November 2013, 06:46
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:56

Ämnen i artikeln:

Group M

Bakgrunden till pitchen är att Danone vill effektivisera sina medieinvesteringar.

Totalt har koncernen fyra divisioner, mejeri, vatten, barnmat och medical nutrition, vars medieinvesteringar nu ska hanteras av Group M.

Därmed förlorar de tidigare mediebyråerna OMG (Omnicom), Havas Media (Havas) och Carat (Aegis Media) sina uppdrag för Danone.

I Sverige finns flera av Danones varumärken så som yoghurtarna Activia och Actimel samt fruktdrycken Proviva.

Ämnen i artikeln:

Group M

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.