Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Danone väljer Group M i Europa

Publicerad: 14 November 2013, 06:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Danonekoncernen väljer Group M i Europa. Det står klart efter en pitch som inleddes i maj.


Ämnen i artikeln:

Group M

Bakgrunden till pitchen är att Danone vill effektivisera sina medieinvesteringar.

Totalt har koncernen fyra divisioner, mejeri, vatten, barnmat och medical nutrition, vars medieinvesteringar nu ska hanteras av Group M.

Därmed förlorar de tidigare mediebyråerna OMG (Omnicom), Havas Media (Havas) och Carat (Aegis Media) sina uppdrag för Danone.

I Sverige finns flera av Danones varumärken så som yoghurtarna Activia och Actimel samt fruktdrycken Proviva.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Group M

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev