Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Danone väljer Group M i Europa

Publicerad: 14 November 2013, 06:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Danonekoncernen väljer Group M i Europa. Det står klart efter en pitch som inleddes i maj.


Ämnen i artikeln:

Group M

Bakgrunden till pitchen är att Danone vill effektivisera sina medieinvesteringar.

Totalt har koncernen fyra divisioner, mejeri, vatten, barnmat och medical nutrition, vars medieinvesteringar nu ska hanteras av Group M.

Därmed förlorar de tidigare mediebyråerna OMG (Omnicom), Havas Media (Havas) och Carat (Aegis Media) sina uppdrag för Danone.

I Sverige finns flera av Danones varumärken så som yoghurtarna Activia och Actimel samt fruktdrycken Proviva.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Group M

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.