Gå direkt till textinnehållet

Dan Panas till Mindmakers PR

Dan Panas går över till byråbranschen.

Discoverys före detta kommunikationsdirektör går över till byråsidan. "Passar mig som handen i handsken", säger Dan Panas till Dagens Media.

Det var i augusti i år som Discovery Networks kommunikationsdirektör Dan Panas lämnade tv-huset. Då hade han hunnit arbeta inom Discovery i hela elva år.

Nu står det klart att Dan Panas rekryteras till Mindmakers PR, som nyligen blivit uppköpta av H&H Group. På byrån intar han från och med den första oktober rollen som senior strategist och creative director.

– Det är otroligt spännande och inspirerande. Rollen som creative director och senior strategist passar mig som handen i handsken, jag är otroligt taggad och glad, säger Dan Panas till Dagens Media.

Exakt hur rekryteringen gick till vill Dan Panas inte gå in på men berättar att det sa ”klick med en gång” när han besökte Mindmakers PR.

Vilken är den största utmaningen med ditt nya uppdrag?

– Det ligger i mitt DNA att göra mitt yttersta för att skapa värde och hitta lösningar som ligger i framkant. Det är det kravet som jag ställer på mig själv och som jag vill fortsätta att göra. Dessutom får jag fortsätta göra det på en byrå som är fantastisk både vad gäller kulturen och deras höga ambitioner. De har en förmåga att alltid leverera högsta kvalitet.

Joachim Berntzon, vd för Mindmakers PR och BB Communications Group om rekryteringen:

– Dan Panas är ett ess och en av de absolut bästa i branschen. Han är naturligtvis en drömrekrytering såväl för oss som våra kunder. Dans styrka och mod på de strategiska, kreativa och operativa planen har bevisat sig gång på gång – från chefsroller på landets största tidningar till den mycket framgångsrika positioneringsresa han varit en del av inom Discovery.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-09-21 09.30Uppdaterad 2018-09-21 09.37

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: