Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Dagens Media in i Årets byrå

Publicerad: 23 Juni 2011, 10:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:55

Dagens Media går in som mediepartner i analys företaget Regis årliga tävling ”Årets Byrå”. Under året ska parterna också genomföra ett flertal seminarier tillsammans.


Ämnen i artikeln:

Dagens MediaDagens IndustriÅrets ByråRegi

”Årets byrå” har sedan starten 2000 vuxit till att bli den mest prestigefulla byråtävlingen i landet. Dagens Industri är sedan flera år mediepartner, men nu ansluter sig också Dagens Media till samarbetet.

– Vi är väldigt glada att Dagens Media, Sveriges ledande affärstidning om marknadsföring och medieval, har valt att vara med som kompletterande mediepartner tillsammans med Dagens Industri, säger Christina Fellström, eventchef på Regi.

Samarbetet innebär bland annat att Dagens Media kommer att bevaka resultatet av undersökningen, de medverkande byråerna, och följa upp viktiga frågeställningar.

– Årets Byrå är den i särklass mest seriösa och tunga byråundersökningen i Sverige. Jag har länge varit intresserad av ett samarbete, och därför är jag extra glad att vi nu har rott det här avtalet i hamn, säger Dagens Medias chefredaktör Fredrik Svedjetun, och fortsätter:

– Jag ser stora möjligheter för oss att, med hjälp av det här samarbetet, stärka vår ställning som den bästa leverantören av relevant affärsjournalistik inom medier och marknadsföring.

Dagens Media och Regi ska under året även arrangera ett antal gemensamma seminarier kring de resultat som uppstår i samband med undersökningen.

Till grund för bedömningen i ”Årets Byrå” ligger byråutvärderingar från 2 700 köpare av kommunikationstjänster. I årets undersökning ingick 175 byråer.

Henrik Widell


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.