Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Byråer

Dagens Media blir "glossy" – och värvar Carin Fredlund

Dagens Media kommer idag för första gången ut på "glossy" papper. Dessutom är Carin Fredlund ny medarbetare i tidningen.


Publicerad 2012-01-18 08:57

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

Dagens Media blir idag en aning lyxigare. Det traditionella tidningspappret – som Dagens Media har tryckts på sedan starten 1998 – har bytts ut mot ett "glossy" papper (Solaris Press 60 gram).

Dagens Medias nya tryckeripartner är Mittmedia Print, som har börjat trycka tidningen med sin nya tryckpress i Sundsvall. Den använder så kallad torroffsetteknik och är den första i sitt slag i Sverige.

En annan nyhet är att Carin Fredlund, som under flera års tid har skrivit kolumner i Dagens Industri, är ny medarbetare i Dagens Media. Carin Fredlund ska skriva krönikor/analyser om medier och marknadsföring i varje nummer av tidningen.

– Min ambition har alltid varit att få folk att fatta hur viktigt det är att vårda sina varumärken, bland annat med bra marknadskommunikation. Och jag fortsätter oförtrutet tjata om det, med hjälp av både bra och dåliga exempel, säger Carin Fredlund, och fortsätter:

– Det ska bli kul att göra detta genom Dagens Media och på det sättet nå direkt in till dem som arbetar med dessa frågor dagligen.

Sedan tidigare är Stefan Melesko, docent vid Internationella Handelshögskolan, samt New York-baserade frilansjournalisten Martin Gelin fasta krönikörer i Dagens Media.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.