Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Dagens Media blir "glossy" – och värvar Carin Fredlund

Publicerad: 18 Januari 2012, 08:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:35

Dagens Media kommer idag för första gången ut på "glossy" papper. Dessutom är Carin Fredlund ny medarbetare i tidningen.


Ämnen i artikeln:

Dagens MediaMittmedia

Dagens Media blir idag en aning lyxigare. Det traditionella tidningspappret – som Dagens Media har tryckts på sedan starten 1998 – har bytts ut mot ett "glossy" papper (Solaris Press 60 gram).

Dagens Medias nya tryckeripartner är Mittmedia Print, som har börjat trycka tidningen med sin nya tryckpress i Sundsvall. Den använder så kallad torroffsetteknik och är den första i sitt slag i Sverige.

En annan nyhet är att Carin Fredlund, som under flera års tid har skrivit kolumner i Dagens Industri, är ny medarbetare i Dagens Media. Carin Fredlund ska skriva krönikor/analyser om medier och marknadsföring i varje nummer av tidningen.

– Min ambition har alltid varit att få folk att fatta hur viktigt det är att vårda sina varumärken, bland annat med bra marknadskommunikation. Och jag fortsätter oförtrutet tjata om det, med hjälp av både bra och dåliga exempel, säger Carin Fredlund, och fortsätter:

– Det ska bli kul att göra detta genom Dagens Media och på det sättet nå direkt in till dem som arbetar med dessa frågor dagligen.

Sedan tidigare är Stefan Melesko, docent vid Internationella Handelshögskolan, samt New York-baserade frilansjournalisten Martin Gelin fasta krönikörer i Dagens Media.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Dagens MediaMittmedia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev