Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Dagens Media ber Komm om ursäkt

Publicerad: 28 Mars 2012, 09:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

En miss hos Dagens Medias tryckeri fick den olyckliga konsekvensen att Komms, Sveriges Kommunikationsbyråers, nomineringsbilaga till Guldägget distribuerades tidigare än planerat.


Nomineringarna till Guldägget 2012 skulle offentliggöras på Komms nomineringsvernissage i morgon. Där skulle också Komms nomineringsbilaga, som Dagens Media trycker, delas ut. Bilagan var även tänkt att distribueras med nästa nummer av Dagens Media, som utkommer den 11 april.

Dagens Medias tryckeri har fått tydliga instruktioner om hur bilagan ska distribueras, men en olycklig miss på tryckeriet fick konsekvensen att bilagan trots detta skickades ut med dagens utgåva av Dagens Media.

Dagens Media ber Komm och dess medlemmar, samt Guldäggets sponsorer och partners, om ursäkt.

Maja Siösteen, Guldäggsgeneral på Sveriges Kommunikationsbyråer, kommenterar Dagens Medias fadäs i ett pressmeddelande:

– Nomineringsvernissagen har traditionsenligt varit en festlig uppstart på årets Guldägg och det är vi övertygade om att det kommer att bli även i år. Men det stora överraskningsmomentet är borta och det gör oss ledsna och nedstämda.

– I morgon har vi här i Stockholm en hel seminariedag med influgna föredragshållare och dagen slutar i nomineringsvernissagen. Ute i landet bjuds det också på branschkalas, vi tror och hoppas på att morgondagen trots den här fadäsen blir ett tillfälle att träffas, fira de nominerade och se bidragen i sin helhet.

Här kan du läsa mer om de nominerade i årets Guldägget. Läs mer om Guldägget och Komms nomineringsvernissage här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.