Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Dagens Industri till Ruth

Publicerad: 29 April 2013, 12:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

Dagens Industris reklambyråpitch är avgjord. Personkemin var avgörande när valet föll på Ruth.


Ämnen i artikeln:

RuthDagens IndustriJung von Matt

Nu ska Ruth översätta tidningens nya affärsstrategi till kommunikation.

– Dagens Industri är ett jättefint varumärke som liksom alla i tidningsbranschen står inför stora utmaningar. Det här är en fantastisk möjlighet att följa och påverka tidningsbranschens framtid, säger Annika Carstedt, vd på Ruth.

Hur stort uppdraget blir vet hon dock ännu inte.

– Det får vi se. Men det är en prestigekund och ett spännande varumärke.

Det första resultaten av samarbetet beräknas bli synliga till hösten.

Ruth befinner sig i en tillväxtfas, berättar Annika Carstedt. Nyligen anställde byrån en produktionsledare och en byråassistent. Dessutom ska ännu en copywriter anställas.

– Vi har en uppgång både på befintliga kunder och nya kunder, det är vi väldigt glada över.

Tidigare jobbade Dagens Industri med Jung von Matt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev