Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Cykloteket till Granath

Publicerad: 18 Mars 2011, 11:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Granath EuroRSCG har fått uppdraget att göra Cyklotekets varumärkesplattform efter en pitch.


I femton år hade Cykloteket bara en butik, men nu har det blivit fyra och om allt går enligt plan så ska det finnas femton butiker inom ett par år. Kedjan ska därför ta fram en ny varumärkesplattform, som blir utgångspunkt för kommunikationen framöver.

Reklambyrån Granath EuroRSCG har fått förtroendet, efter en pitch som även Fältman & Malmén och Splitz var inbjudna till.

– Granath var bra på att lyssna och förstå våra utmaningar. De är kompetenta och har bra erfarenheter för vår verksamhet, säger Lina Skoglund, marknadschef på Cykloteket.

Det kan bli tal om en förlängning av samarbetet.

– Tidigare har vi gjort all kommunikation inhouse, men när varumärkesplattformen är klar får vi se hur vi gör. Vi växer ju mycket, säger Lina Skoglund.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.