Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Curamando rekryterar från IPG Mediabrands

Publicerad: 19 September 2018, 06:30
Uppdaterad: 19 September 2018, 08:19

Nilo Kaboteh kommer närmast från IPG Mediabrands där hon varit sedan 2015, senast i rollen som Digital Director.

Nilo Kaboteh, som tidigare haft rollen som Digital Director på IPG Mediabrands, stärker Curamandos konsulterbjudande inom attribution.


Ämnen i artikeln:

CuramandoIPG

Curamando, managementkonsulter inom digital marknadsföring och affärsutveckling, anställer Nilo Kaboteh. Hon närmast kommer från IPG Mediabrands där hon varit sedan 2015, senast i rollen som Digital Director.

På Curamando kommer Nilo Kaboteh att ta rollen som Senior Consultant inom Madtech, med fokus på utveckling av tjänster inom attribution, mätning och databaserade insikter.

– Det digitala ekosystemet blir allt mer fragmenterat och svårnavigerat för marknadsförare, vilket ställer högre krav på teknikval och uppsättning. Jag ser fram emot att kunna hjälpa kunder att arbeta smartare och mer holistiskt med sin data, säger Nilo Kaboteh i ett pressmeddelande.

Curamando har bland annat Apoteket Kronan och Coop på sin kundlista. Idag är 145 personer anställda på bolaget samt på dotterbolaget Conversionista.

Mattias Olofsson, Curamandos vd och grundare, kommenterar:

– Branschen befinner sig i en förändringsperiod och vi har lyckats träffa konjunkturcykeln i rätt ögonblick. Men det hade inte spelat någon roll om vi inte också hade förmått rekrytera de bästa konsulterna. Viktigast är dock de resultat som vi har kunnat leverera för våra kunder. Våra konsulter har både den professionalitet och tyngd som krävs för att kunna ta position i stora företag och driva fram resultat och förändring hos kunden.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

CuramandoIPG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev