Cramo väljer Vinter

Vinters Ronny Olovsson med Gunilla Hellström och Mattias Rådström, Cramo

Reklambyrån Vinter får uppdraget att arbeta med content marketing i koncernens 15 länder.

 

Kommunikationsbyrån Vinter har fått uppdraget att göra Cramos content marketing för sociala medier i koncernens 15 länder.

- Det känns som ett väldigt spännande uppdrag där Cramo verkligen vill driva på en utveckling i en ganska konservativ bransch. Och det gillar vi. Kunder som vill förändra och förflytta sig är alltid extra stimulerande, säger Ronny Olovsson, som är pr-strateg på Vinter, i en kommentar.

Cramo är ett av Europas största hyresföretag som specialiserar sig på entreprenadmaskiner och uthyrning av utrustning och relaterade tjänster, samt uthyrning av flyttbara lokaler.

Mattias Rådström är marknadsansvarig på Cramo:

- Vi vill vässa Cramos varumärke och bli bättre på att använda de digitala kanalerna, vi behöver mer varumärkesdrivande content som GIF:s, video, bilder och grafik. Vinter har erfarenhet av att jobba med företag som Cramo, har kunskap om de digitala kanalerna och hur man skapar kreativt innehåll som sticker ut från mängden. Därför ser jag fram emot att samarbeta med gänget på Vinter.

Cramos samanslagna omsättning år 2015 var 668 miljoner euro.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2017-06-13 09.21Uppdaterad 2017-06-13 10.11

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: