Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

CP+B till åttondelsfinal

Publicerad: 16 Juli 2013, 13:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:40

Efter en jämn kamp mot John Doe blrev det CP+B som avgick som segrare i reklamcupens Andra chansen.


Ämnen i artikeln:

DN reklamcupenCP B

John Doe International tog hem 75 procent av folkets röster för sin annons för Europcar i den sistaomgången av DN reklamcupens Andra chansen.

Men det räckte inte. Majoriteten av juryn röstade för CP+B och SAS som vann med totalt 5-4.

Så här säger Markus Lindsjö, The Fan Club om dagens segrare:

"Jag gillar insikten att både flygplansfönstret och mobilen fungerar som fönster mot världen. Dock tyckte jag först att fönstret kunde fått lite mer formen av en smartphone, men fick då snabbt replik från sambon om att det är typiskt reklamare att tro att allt ser ut som iPhones. Touché och röst till SAS."

Det innebär att CP+B pch SAS blir det sista bidraget som säkrat en plats i åttondelsfinalerna. Dessutom får de möta gårdagens vinnare Pool och KLM i ett 10 000-metersderby.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

DN reklamcupenCP B

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.