Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

CP+B om Sas sparpaket

Publicerad: 12 November 2012, 09:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:05

Reklambyrån CP+B om att kunden SAS har gått ut och kommunicerat ett sparpaket som bland annat innebär att 800 tjänster försvinner.


Ämnen i artikeln:

SASCP B Europe

Flera medier har rapporterat att SAS, enligt bolagets delårsrapport, ska sjösätta en sparplan som bland annat innebär att ungefär 800 tjänster försvinner och att de administrativa tjänsterna centraliseras till Stockholm.

Dessutom behöver företaget snarast få till nya kollektivavtal för att få den finansiering de behöver. De nya kollektivavtalen kan komma att innebära lönesänkningar på ungefär 15 procent.

Gustav Martner, vd på CP+B Europe, som har SAS som en av sina kunder, säger att han inte kan gå in på detalj om vad sparpaktet kan komma att innebära för reklambyråsamarbetet.

Det enda han vill göra är att lämna en kommentar kring samarbetet med flygbolaget.

– Vi har ett pågående och nära samarbete med SAS marknadsavdelning. Vårt långa samarbete är ytterst framgångsrikt på många punkter - inte minst för att vi kontinuerligt lyckats sänka kostnader och låta varje marknadsföringskrona jobba effektivare utan att tappa kvalitet, säger han till dagensmedia.se.

Han vill heller inte säga något om hur sparpaketet kan påverka byråns egen ekonomi.

– Vad det gäller vår egen ekonomi är det samma sak. CP+B ägs av ett Nasdaq-noterat företag och vi kan naturligtvis inte avslöja det minsta om framtida resultat på anmodan från pressen, säger han.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SASCP B Europe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.