Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

CP+B och John Doe i Andra chansen

Publicerad: 16 juli 2013, 06:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:40

Bilar tävlar mot flyg i dagens match i DN reklamcupens Andra chansen.


Ämnen i artikeln:

DN reklamcupenCP B

Sista paret ut i DN Reklamcupens Andra chansen är CP+B med sin annons för SAS och John Doe Worldwide för kunden Europcar.

Så här säger Europcar och John Doe Worldwide om sitt bidrag:

"Att köra en Porsche är för många en dröm. Tack vare Europcar kan man nu förverkliga den drömmen. Det tog vi fasta på när vi utvecklade annonsidén, och för att illustrera det använda vi oss av den kända glasskon i sagan om Askungen.

Metaforen är vad precis Europcars erbjudande representerar för många – nämligen att bli någon annan för en dag. För att öka relevansen och addera något nytt till historien valde vi att byta ut Askungens pumps och skapa egen en racing-sko i glas istället."

Så här säger CP+B och SAS om sin annons:

"Alla gör det ändå redan. Tar en bild från flygplansfönstret och berättar att de är på väg på semester. Ett inlägg fyllt av förväntan och glädje. Dessutom brukar det bli väldigt snygga bilder där uppe.

Genom att bjuda in till en enkel tävling, där enda insatsen är att tagga bilden/filmen med #flysas, är vi med på ett hörn när våra resenärers instagramflöden väcker resesuget hos vännerna i sommar."

Det vinnande bidraget tar sig vidare till åttondelsfinalerna.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

DN reklamcupenCP B

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.