Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Coreworkers vann Sveriges Radios upphandling

Publicerad: 10 November 2015, 14:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:22

Kommunikations- och mediebyrån Coreworkers ska utveckla Sveriges Radios arbetsgivarvarumärke.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Radio

Kommunikations- och mediebyrån Coreworkers har vunnit Sveriges Radios upphandling av tjänster inom medarbetarkommunikation. De kommer hjälpa verksamheten att ta fram ett nytt arbetsgivarerbjudande och kommunikationskoncept.

Uppdraget innebär att Coreworkers kommer att ta fram en budskapsplattform och strategi för hur Sveriges Radio ska arbeta med sitt arbetsgivarvarumärke, vilket innebär att fortsätta attrahera potentiella medarbetare, bygga stolthet internt och utveckla och behålla befintliga medarbetare.

– Vi ser fram mot att hjälpa Sveriges Radio att flytta fram positionerna i sin arbetsgivarkommunikation. Det är viktigt att kommunikationen tar sin kraft inifrån – både för att medarbetarna ska vilja vara budskapsbärare och för att attrahera talanger som är rätt för organisationen.

– Därför kommer vi nu att starta upp arbetet med fokusgrupper och workshops med medarbetare och ledning säger Elin Arnell, kundansvarig och projektledare på Coreworkers, i ett pressmeddelande.

Coreworkers är en kommunikations- och mediebyrå inom Employer Branding, Talent Sourcing och Employee Engagement.

SR har även två andra pågående upphandlingar. En där de söker mediebyrå som kan hjälpa till med bland annat medieköp och medieplanering och även en för Berwaldhallens räkning, skriver Resumé.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Sveriges Radio

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.