Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Cordovan tar över konkursrester – igen

Publicerad: 25 Augusti 2009, 06:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Nyligen hårdbantade Cordovan Marketing tar över nio medarbetare från Victoria Lakritz.


Göteborgsbaserde Cordovan tog i juni över nio medarbetare från konkursade Admire Communications. Någon månad senare gick yxan på bolaget och Cordovan Groups personalstyrka minskades i ett svep med 40 medarbetare.

Nu meddelar Cordovan Marketing att företaget anställer medarbetare från ytterligare en konkursad Göteborgsbyrå - Victoria Lakritz. Även denna gång handlar det om nio medarbetare.

– De hade ett antal alternativ och det är många som har  många har tampats om detta. Dessa medarbetare tycker att Cordovan har en spännande affärside och tar med sig ett antal kunder, säger Rolf Jansson, vd och koncernchef för Cordovan Group, till Dagensmedia.se.

Cordovan meddelade tidigare under sommaren att man tvingades att minska personalstyrkan från 110 till 70.  Koncernens dotterbolag inom affärsområdet Cordovan Marketing avvecklades samtidigt och alla tillgångar samlades istället i moderbolaget med samma namn.

Det är också i Cordovan Marketing som de nio medarbetarna från Victoria Lakritz, med undantag för en som ska ingå i Cordovans digitala enhet, ska anställas.

–  Att vi minskade personalen berodde på att flera kunder som vi hade hade skar ned kraftigt på sina investeringar.  Men båda denna affär, och Admire-affären, bygger på att medarbetare i nyckelpositioner tar med sig kunder, säger Rolf Jansson.

Hur kan ni anställa folk så tätt in på neddragningarna?

– Det är ett sätt att lägga ned det som inte funkar och lägga till sånt som man vet kommer att funka. Det är ett sätt att ta sig igenom stora nedskärningar och bygga vidare på det som är säkert, i den mån man kan vara säker i dessa tider.

Viktoria Lakritz är specialiserade på att integrera budskap och aktiviteter i olika kanaler till en  helhet.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.