Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Cordovan ska sälja klassiska badbyxor

Publicerad: 23 Juni 2014, 05:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:34

Göteborgsbyrån Cordovan får simutrustningsvarumärket Speedo på kundlistan. Målet blir att öka svenskarnas intresse för simning.


Ämnen i artikeln:

Cordovan

Speedo grundades i Australien 1928 och ligger förutom de klassiska badbyxorna också bakom världens första ullfria baddräkt.

Cordovans uppdrag blir nu att öka intresset för simning samt att stärka Speedos varumärke i Sverige.

– Det är väldigt roligt att få jobba med Speedo. Framför oss har vi ett spännande uppdrag som handlar om att få fler svenskar att upptäcka att simning är en överlägsen motionsform, som är minst lika tuff som till exempel löpning och cykling, säger Per Nyrenius, kundansvarig på Cordovan, i ett pressmeddelande.

Cordovans första kampanj för Speedo lanseras i oktober.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Cordovan

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.