Coop lämnar OMD för Scream

Coop och OMD avslutar det mångåriga samarbetet.

Coop och OMD har jobbat tillsammans i ungefär tio år. Men nu väljer alltså dagligvarujätten att lägga uppdraget hos den fristående mediebyrån Scream.

– Det är klart att det är tråkigt att förlora ett uppdrag som vi har haft så länge. Men under året har vi vunnit ett dussintal uppdrag som mer än väl kompenserar för bortfallet, säger Martin Hugosson, vd på OMD, till Dagens Media.

Någon förklaring till varför Coop väljer att byta mediebyrå har inte Martin Hugosson.

Coop köpte förra året medieutrymme för 662 miljoner kronor brutto, enligt Sifo reklammätningar.

I slutet av förra året stod det klart att Swedbanks Björn Larsson skulle kliva in som ny marknadsdirektör på Coop.

Honom har Dagens Media sökt.

LÄS ÄVEN

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2015-07-10 06.10Uppdaterad 2015-12-06 11.55

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: