söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Concept Store vinner Försvaret

Publicerad: 10 augusti 2010, 07:26
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:43

Concept Store blir Försvarsmaktens nya eventbyrå.

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmFörsvarsmakten

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Vid årsskiftet bröt sig I Branding ur Publicisnätverket och blev Concept Store med ett uttalat mål att växa inom sponsring och event. Nu ger den nya given utdelning då byrån vinner Försvarsmaktens upphandling.

– Det känns fantastiskt kul och det ska bli jättekul att få jobba med dem, säger Sven von Haslingen, vd på Concept Store.

Försvarsmakten blir en av byråns största kunder, vid sidan av Tele2/Comviq och Kraft Foods.

– Uppdraget handlar om rekrytering eftersom den allmänna värnplikten har upphört. Vi ska visa upp Försvaret som en potentiell arbetsplats och en karriärmöjlighet.

Försvarsmakten fick in ytterligare fem anbud, från Sörman, Minnesota, White & White, Grace Communication och DDB Stockholm. Jämterud Jiffer & Partners lämnade också anbud men efter anbudstidens utgång.

Enligt tilldelningsbeslutet uppfyllde inte White & White kravet om minst tre aktuella referenser, medan Sörman, Grace och DDB inte uppfyllde samtliga skall-krav.

I konkurrens med Minnesota vann Concept Store uppdraget då den senare var billigare. Concept Store tar enligt tilldelningsbeslutet 575 kronor/timme för en projektledare, medan Minnesota tar 1000 kronor/timme.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev