Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Com Hem till Vizeum

Publicerad: 10 November 2014, 06:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Com Hem väljer att lämna OMD för Dentsu Aegis-nätverket och Vizeum, kan Dagens Media berätta.


Det rullar på bra för Dentsu Aegis just nu. I förra veckan kunde Dagens Media berätta att Carat vinner Coca-Cola som kund, och nu står det klart att systerbyrån Vizeum får förtroendet att bli Com Hems nya mediebyrå.

– Det här är ett fantastiskt samarbete att vinna, säger Frippe Stenberg, vd på Vizeum Sverige, och fortsätter:

– Com Hem står för framåtanda och verkar på en snabbt föränderlig marknad som de är snabbfotade i. Vi visar att Vizeum särskiljer sig i sitt anslag och att det är till det bättre. Det är ett uppdrag som passar som hand i handske för oss.

Ska ni rekrytera mer personal nu?

– Ja, vi ska rekrytera. Det här är såklart en stor och viktig kund för oss. Och Vizeum växer, tittar man på 2013 har vi klättrat upp till plats fyra över de största byråerna, och efter i år ännu mer. Från att ha varit en mellanstor byrå börjar vi nu bli en stor byrå.

Frippe Stenberg var länge marknadschef för Com Hems konkurrent Tele2.

– Det är skitkul att nu få jobba med en kund som ligger nära det jag har gjort tidigare. Det är extra roligt att Com Hem, med Jonas (Tränk, marknadsdirektör) och Åke (Balfors, reklamchef) i spetsen, är så framfotade.

Com Hem, som fortsätter att jobba med reklambyrån King, är en av Sveriges största annonsörer. När bolaget nyligen redovisade siffrorna för tredje kvartalet i år, lyftes marknadföringen fram som en viktig bidragande orsak till att bolaget lyckades öka antalet konsumentkunder med 15 000, till totalt 861 000.

Enligt Jonas Tränk, marknadsdirektör på Com Hem, samlas samtliga Com Hems medieköp nu hos Dentsu Aegis-nätverket, som även rymmer de digitala konsultföretagen Iprospect och Isobar.

– Vi samlar nu alla medieköp inklusive sökordsmarknadsföring och display hos Aegis-nätverket vilket kommer hjälpa oss att få ännu bättre effektivitet i våra marknadsinsatser framåt. Mediemarknaden är under stark förändring och det är viktigt för oss är att ha partners som till fullo kan dra nytta av de förändringar som nu sker, och det har vi med vår nya mediebyråpartner Vizeum, säger Jonas Tränk i ett mejl till Dagens Media.

Patrik Gamryd, vd för Dentsu Aegis i Sverige:

– Det här samarbetet visar styrkan i Denstsu Aegis Network, med starka erbjudanden inom kommunikationsdiscipliner. Vi har sedan tidigare ett mycket bra samarbete med Com Hem och är riktigt glada för det ökade förtroendet.

LÄS OCKSÅ:

FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER:

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.