Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Cloetta väljer Spinn

Publicerad: 7 Mars 2011, 07:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Cloetta satsar på butikshyllorna – lägger hela uppdraget på reklambyrån Spinn.


Ämnen i artikeln:

SpinnCloetta

Det råder hård konkurrens om godissugna konsumenter ute i butikerna. Därför väljer Cloetta nu att satsa på att vinna slaget i hyllorna, med relanseringen av bland annat det populära varumärket Kexchoklad.

Spinn Action Marketing får hela reklamuppdraget, och ska arbeta för att stärka Cloettas varumärken samt öka försäljningen.

– Jag är övertygad om att vi både kan bygga varumärken och öka försäljningen. Detta har vi översatt i en tydlig strategi. Och nu har vi också skapat en effektiv organisation för att kunna driva igenom den, säger Johan Eriksson, marknadschef på Cloetta i ett pressmeddelande.

– Valet av Spinn ger oss den taktiska och strategiska styrka vi behöver. Det här blir en stark nystart på många sätt.

Mattias Wallin, vd på Spinn, kommenterar i pressmeddelandet:

– Det känns oerhört roligt. Under i stort sett hela Spinns 10-åriga livstid har vi haft både stora och små uppdrag från Cloetta och Kexchoklad. Att vi nu får hela uppdraget är ett kvitto på vår övertygelse: Att det går att kombinera kreativ marknadsföring med taktiska målsättningar.

Dagensmedia.se har sökt Johan Eriksson och Mattias Wallin.

Arbetsgrupp på Spinn:

Projektledare/Kundansvarig: Mattias Wallin.

Planner: Tomas Lundgren.

Produktionsledare: Emma Inganäs.

Art Directors: Eva-Lotta Bengtsson, Mats Malmquist, Ulf Öjebrand. Copywriters: Christofer Lann, Richard Wästberg.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

SpinnCloetta

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.