Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Clio-guld till Volontaire och CP+B

Publicerad: 4 Maj 2012, 08:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:23

Reklambyrån Volontaire vinner ett guld i den internationella reklamtävlingen Clio Awards för kampanjen ”Curators of Sweden”. Dessutom prisas bland annat CP+B.


Ämnen i artikeln:

Clio Awards

Volontaire och Svenska Institutet vinner guldet i pr-kategorin. Kampanjen är också sedan tidigare belönad och har bland annat vunnit Guldägg.

Även svenska CP+B vinner ett guld och dessutom ett brons. Byrån har hem de ädla valörerna i kategorin Interactive för mobilappen ”Autodance” för Ubisoft/Just Dance 3.

I samma kategori tilldelas Saatchi & Saatchi ett brons – för Procter & Gamles ”Ariel Fashion Shoot”. Ett brons går också till Lowe Brindfors för ”Magnum Pleasure Hunt”.

Happy F&B vinner ett brons i design för katalogen för Torsten och Wanja Söderbergs pris 2011, medan studenterna på Berghs vinner ett silver för ”Made by Waves” för Quicksilver och två brons för "Post from Japan". Detta i studentkategorin.

Kolla in alla vinnare här.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Clio Awards

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev