Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Clas Ohlson tar in Vizeum

Publicerad: 18 April 2011, 05:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:13

Sedan tidigare jobbar Clas Ohlson med EXB. Men nu har kedjan valt att plocka in en ny mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

AegisClas Ohlson

Clas Ohlson – med en omsättning på 5,5 miljarder kronor – har under en tid jobbat med mediebyrån Extended Business, EXB.

Men nu har Clas Ohlson plockat in Aegis-byrån Vizeum.

– Det stämmer, säger Christian Svensson, marknadschef på Clas Ohlsson.

Clas Ohlson samarbetar i fortsättningen både med Vizeum och EXB.

Under 2010 köpte Clas Ohlson medieutrymme för 146 miljoner kronor brutto, mestadels i morgonpress, enligt Sifo reklammätningar.

Som Dagensmedia.se tidigare berättat satsar Clas Ohlson stort på den egna tidningen ”Fixa själv”, som ska börja säljas via Tidsams 3500 återförsäljare.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

AegisClas Ohlson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev