Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Clas Ohlson tar in Vizeum

Sedan tidigare jobbar Clas Ohlson med EXB. Men nu har kedjan valt att plocka in en ny mediebyrå.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 18 April 2011, 05:55
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:13

Ämnen i artikeln:

AegisClas Ohlson

Clas Ohlson – med en omsättning på 5,5 miljarder kronor – har under en tid jobbat med mediebyrån Extended Business, EXB.

Men nu har Clas Ohlson plockat in Aegis-byrån Vizeum.

– Det stämmer, säger Christian Svensson, marknadschef på Clas Ohlsson.

Clas Ohlson samarbetar i fortsättningen både med Vizeum och EXB.

Under 2010 köpte Clas Ohlson medieutrymme för 146 miljoner kronor brutto, mestadels i morgonpress, enligt Sifo reklammätningar.

Som Dagensmedia.se tidigare berättat satsar Clas Ohlson stort på den egna tidningen ”Fixa själv”, som ska börja säljas via Tidsams 3500 återförsäljare.

Ämnen i artikeln:

AegisClas Ohlson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.