Clas Ohlson jagar ny byrå

Clas Ohlson har inlett en mediebyråpitch, kan Dagens Media avslöja. Efter att ha träffat ett antal byråer kvarstår nu ett fåtal kandidater.

2011 plockade Clas Ohlson in Vizeum som ny mediebyrå. Nu kan Dagens Media avslöja att kedjan har inlett en ny mediebyråpitch. Kedjan har träffat ett antal byråer och har i dagarna bestämt vilka de kommer att gå vidare med.

– Vi har bra dialoger med några byråer och har kommit långt. Vi har en bra process som gör att vi kan vara effektiva med det här, eftersom det måste gå undan, säger Sema Schmidt, marknadschef för Clas Ohlson Sverige, till Dagens Media och fortsätter:

– Vi har satt upp tydliga mål och riktlinjer för hur vi ska driva arbetet. Det är väldigt prioriterat. I den här branschen får man inte tappa tid.

Frippe Stenberg är vd på Clas Ohlsons nuvarande mediebyrå Vizeum. Han vill inte berätta om byrån är med i Clas Ohlsons pitch eller inte.

– Det här är ingenting jag kan kommentera. Jag vill varken bekräfta eller dementera det, men vi har ett jättefint samarbete med Clas Ohlson, säger han till Dagens Media.

Vilken byrå Clas Ohlson har valt kommer, enligt Sema Schmidt, att avslöjas i början av maj.

Publicerad 2015-04-23 12.28Uppdaterad 2015-12-06 12.03

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: