Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Clas Ohlson jagar ny byrå

Clas Ohlson har inlett en mediebyråpitch, kan Dagens Media avslöja. Efter att ha träffat ett antal byråer kvarstår nu ett fåtal kandidater.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 23 April 2015, 12:28
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:03

Ämnen i artikeln:

VizeumClas Ohlson

2011 plockade Clas Ohlson in Vizeum som ny mediebyrå. Nu kan Dagens Media avslöja att kedjan har inlett en ny mediebyråpitch. Kedjan har träffat ett antal byråer och har i dagarna bestämt vilka de kommer att gå vidare med.

– Vi har bra dialoger med några byråer och har kommit långt. Vi har en bra process som gör att vi kan vara effektiva med det här, eftersom det måste gå undan, säger Sema Schmidt, marknadschef för Clas Ohlson Sverige, till Dagens Media och fortsätter:

– Vi har satt upp tydliga mål och riktlinjer för hur vi ska driva arbetet. Det är väldigt prioriterat. I den här branschen får man inte tappa tid.

Frippe Stenberg är vd på Clas Ohlsons nuvarande mediebyrå Vizeum. Han vill inte berätta om byrån är med i Clas Ohlsons pitch eller inte.

– Det här är ingenting jag kan kommentera. Jag vill varken bekräfta eller dementera det, men vi har ett jättefint samarbete med Clas Ohlson, säger han till Dagens Media.

Vilken byrå Clas Ohlson har valt kommer, enligt Sema Schmidt, att avslöjas i början av maj.

Ämnen i artikeln:

VizeumClas Ohlson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.