Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Byråer

Citycon plockar in Vinter

Publicerad: 28 Juni 2011, 11:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:06

Citycon väljer Luleåbaserade reklambyrån Vinter – för att marknadsföra gallerior i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Vinter

Dagensmedia.se berättade nyligen om PS Agency, som vann uppdraget att marknadsföra Skärholmen Centrum och Fältöversten.

Nu har ännu en pitch avgjorts som får effekter på den glödheta, och enligt vissa överetablerade, marknaden för köpcentrum eller gallerior i Stockholm.

Citycon, som äger 37 köpcentrum, väljer Luleåbyrån Vinter.

Uppdraget innefattar nio köpscentrum, varav sju ligger i Stockholmsområdet.

– Vi har vunnit helhetsuppdraget efter en upphandling. Uppdraget gäller både själva köpcentrumen samt varumärket Citycon, säger Ronny Olovsson, vd på Vinter.

Ambitionen är att skapa starka egna identiteter för samtliga nio köpcentrum, och omprofilera dem i takt med att de byggs om eller på andra sätt relanseras.

Att ha en byrå för alla ska även innebära synergieffekter vid större kampanjer, till exempel vid jul.

På Vinter jublar man åt uppdraget.

– Många av dessa köpcentrum är belägna i Stockholm. Det känns fantastiskt roligt att vi vann uppdraget, trots att vi är baserade i Luleå, säger Ronny Olovsson.

Vinter har växt kraftigt under de senaste åren och består nu av omkring 30 medarbetare. Byråintäkten ligger på runt 20 miljoner kronor – och Vinter ska fortsätta att växa.

– I vår expansion är det viktigt att vinna nationella kunder, som Citycon. Vi vill inte enbart vara en regional byrå för Norrland, trots att vi väljer att utgå från Luleå.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Vinter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev