Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

City Gross upphandlar byrå

Publicerad: 8 December 2010, 11:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

City Gross ser sig om efter en ny reklambyrå. Dagligvarukedjan har tidigare arbetat med retailbyrån Kollo.


City Gross inledde samarbetet med Kollo 2007 och har sedan dess arbetat på att positionera sig som en utmanare i dagligvarubranschen med fokus på att erbjuda konsumenter medvetna val. Ett par exempel är kedjans marknadsföring av ”äkta varor” utan tillsatser och kampanjerna där kändiskocken Tina Nordström har talat om hälsa och mat.

Bergendahls Foods söker nu ett nytt byråsamarbete efter City Gross kraftiga expansion på senare år. Pitchen drar igång i januari.

– Vi och Kollo är överens om att det är dags för förnyelse. Vi behöver en annan form av byråsamarbete framöver, säger Mathias Ivarsson, marknadschef på Bergendahls Food, i ett pressmedddelande.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.