Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Centerpartiet väljer Spirit

Publicerad: 30 Oktober 2013, 07:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:58

Det blir kommunikationsbyrån Spirit som får uppdraget att utforma Centerpartiets valkampanj 2014.


Ämnen i artikeln:

Centerpartiet

Spirit har sedan tidigare kunder som Svenska Kyrkan, Rädda Barnen, Dalarnas Museum och Folkbildningsförbundet.

-  Det är ett gäng som är väl förankrade i den svenska myllan, kommer från en landsbygdsbakgrund och har erfarenhet av både stora och små uppdragsgivare. Det gör att man har förmågan att se hela landet på samma sätt som Centerpartiet, säger Ola Spännar, kommunikationschef på Centerpartiet i ett pressmeddelande.

Upphandlingen har omfattat ett tiotal byråer. Spirits uppdrag blir att ta fram ett koncept för valkampanjen 2014, som omfattar både riksdagsvalet och EU-valet.

Här är teamet som ska vinna valet åt Centerpartiet:

  • Jan Ferlin, från Falun, projektledare, delägare Spirit, tidigare ansvarig för pr-utbildningen på Berghs, medgrundare av pr-byrån Rikta Kommunikation och Kasselring & Co
  • Niklas Bergström, från Mora, creative director, delägare och kreativ chef på bland annat Garbergs och Paradiset
  • Anna Laurin, från Arjeplog, copy, strateg och affärsutvecklare i egen regi, tidigare vd på ANR.BBDO
  • Judith Wolst, från Aneby, digital strateg, expert på digital marknadsföring, tidigare ansvarig för Interactive Communication på Berghs och e-handelsansvarig på Haléns

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Centerpartiet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev