CCCP Media köper Howcom

Mediebyrån CCCP som startades 2011 blir genom köpet Howcom AB. Samtidigt knyts Fredrik Lundgren till organisationen.

Mediebyrån CCCP köper Howcom och byter namn till Howcom AB. Samtidigt bildas dotterbolaget Howcom evolution med fokus på research, affärs- och strategiutveckling, där Fredrik Lundgren värvas som vd.

– I det allt högre tempot och med ökat fokus på effekt så ser vi ett behov av att kunna erbjuda våra kunder riktigt vassa tjänster inom research, affärs- och strategiutveckling. Modern och affärsfokuserad marknadsföring innebär att vi utgår från slutkunden och drar nytta av alla nya digitala möjligheter vilket kommer att bli avgörande för många företags framtid, säger Fredrik Lundgren i ett pressmeddelande.

Fredrik Lundgren har varit partner i Howcom sedan starten 2011. Innan dess var han marknadschef på Svenska Spel under sammanlagt 13 år.

– Det känns som ett naturligt steg för oss att bli Howcom eftersom vi arbetar alltmer med strategi- och affärsutveckling kopplat till våra kunders kommunikation, säger Raymond Emtemark, vd på Howcom i pressmeddelandet.

Helen Preutz

Publicerad 2013-05-07 08.18Uppdaterad 2015-12-06 13.46

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: