Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Carl Wåreus ny vd på DDB

Publicerad: 23 Augusti 2011, 10:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:01

Niclas Melin tar ett steg upp och blir chef för DDB i Norden. Carl Wåreus ersätter.


Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Carl Wåreus, tidigare vd på mediebyrån OMD, byter byrådisciplin och tar över DDB Stockholm. Han kommer senast från en tjänst som client service director på OMD men har sedan 2008, då han han lämnade vd-skapet i OMD, också varit ordförande för Sveriges Mediebyråer. Tidigare jobbade han i tre år på reklambyrån Rönnberg McCann.

– Det är en jätterolig utmaning att få möjligheten att kliva in i en så framgångsrik organisation. DDB har visat att de är duktiga på att vinna både kunder och priser så att få vara med i teamet känns otroligt roligt, säger Carl Wåreus till dagensmedia.se.

Men att ta över en så framgångsrik byrå som DDB Stockholm, som förra året vann ett Grand Prix i Cannes för sin Volkswagen-kampanj ”Rolighetsteorin”, förpliktigar.  

– Ja absolut, väldigt mycket. Jag och Niclas har haft en lång dialog hur vi ska jobba vidare med det här medan han stärker upp den nordiska organisationen.

Fick du en direkt förfrågan från Niclas Melin att ta över?

– Ja.

Vad blir viktigt för DDB framöver med dig som vd?

– Att stärka den digitala integreringen. Sedan vill jag se hur vi bättre kan förena det kreativa och det strategiska. När mediestrategin separerades från reklambyråerna för cirka 25 år sedan vann kunderna fördelar i specialisering men förlorade helhetsgreppet. Vi måste kunna hålla ihop helheten

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.