Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Carat utser ny interactivechef

Publicerad: 18 Augusti 2009, 08:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Mediebyrån Carat har utsett en ny chef för avdelningen Carat Interactive.


Den tidigare chefen för Carat Interactive, Stefan Palmquist, gick under sommaren till ett jobb på musiktjänsten Spotify.

Nu står det klart att Magnus Lindholm, idag kundansvarig projektledare på Carat, tar över som ny chef för den digitala avdelningen.

– Det känns otroligt kul att få utveckla sig och driva något som ligger mig nära om hjärtat. Det digitala området är otroligt viktigt för oss och det är där väldigt mycket av utvecklingen sker just nu, säger Magnus Lindholm till Dagensmedia.se.

Hur duktiga är kunderna idag på digital kommunikation?

– Det varierar. De är väldigt duktiga på att snappa upp nya saker, och det ställer stora krav på oss att alltid vara steget före. Men digital kommunikation är väldigt komplex idag, och ansvaret för vad man gör på nätet ligger ofta på fler avdelningar än bara marknadsavdelningen. Vi märker därför mer och mer att vi får allt fler beröringspunkter hos kunderna.

Vad säger du om debatten i Dagens Medias kanaler i våras om att mediebyråerna inte hänger med på den digitala sidan?

– Vi får mycket konkurrens idag på de olika enskilda disciplinerna, alltifrån sök och tracking till traffic-verksamhet och affiliate-nätverk. De är oftast bra på sin lilla nisch, men det finns ingen som är bra på allting, på det övergripande planet, som en mediebyrå är. Därför tycker jag att kritiken är ganska obefogad, samtidigt som vår utmaning är att vara bäst på allting – att både ha helheten och de bästa personerna inom varje enskilt område.

Magnus Lindholm har 14 års erfarenhet från mediebranschen och har tidigare arbetat på bland annat MTG och Mediaedge CIA.

Carat Interactive består idag av tio personer.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.