Carat tar in CRM-chef

Ellen Lübeck, CRM- och DR-chef på Carat.

Mediebyrån Carat skapar en helt ny tjänst som chef för CRM och DR.

CRM-chefer återfinns vanligtvis hos annonsörerna. Men nu väljer även Carat att satsa på en sådan tjänst. Den nya tjänsten är en del i att utveckla hanteringen av data på byrån. Genom att öka kompetensen inom CRM/CXM, analys och modellering ser Carat en möjlighet att fokusera ännu mer på målgrupper snarare än kanaler, vilket ska ge bättre effekt för kunderna.

Som chef för CRM har Carat nu rekryterat Ellen Lübeck, som närmast kommer från IRI Lentus.

– Det är helt rätt i tiden att erbjuda ett mer holistiskt perspektiv där även direkt kommunikation och insikter från egna kundbasen används i större utsträckning för att driva både varumärke och försäljning i alla kanaler. Jag är övertygad om att det är de som kan ta helhetsgrepp kring detta som kommer lyckas bäst framöver, säger Ellen Lübeck, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2017-11-10 09.15Uppdaterad 2017-11-10 09.15

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: