Carat inleder nordisk offensiv – plockar chef från MEC

Mediebyrån Carat inleder nordisk offensiv. Nu värvas Madeleine Jarehov från konkurrenten MEC.

Dentsu Aegis-byrån Carats mål är att skapa ett starkare erbjudande i samtliga nordiska länder. Vägen dit ska gå genom att stärka samarbetet och integrationen mellan de enskilda byråerna i respektive land.

För att lyckas med det värvas nu Madeleine Jarehov från konkurrenten MEC. Hon har jobbat i mediebyråbranschen i 15 år och kommer närmast från rollen som ”nordic chief client officer” på MEC.

På Carat får Madeleine Jarehov speciellt ansvar för att utveckla det nordiska erbjudandet och samtidigt leda gemensamma nordiska projekt tillsammans med ledningsgruppen, bestående av Carats vd:ar i de nordiska länderna. Madeleine Jarehov blir även medlem av den nordiska ledningsgruppen.

Madeleine Jarehov har, med undantag för en sejour på Sony Ericsson, jobbat på MEC sedan 2001.

Carat var tidigare Sveriges största mediebyrå, sett till omsättningen (som speglar mängden medieköp för kunds räkning). Under 2011 och 2008 låg omsättningen på över 1,8 miljarder kronor. Motsvarande siffra för 2014 var under en miljard kronor.

Erik Wisterberg

Publicerad 2015-12-21 08.01Uppdaterad 2015-12-21 09.08

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: