Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Carat inleder nordisk offensiv – plockar chef från MEC

Mediebyrån Carat inleder nordisk offensiv. Nu värvas Madeleine Jarehov från konkurrenten MEC.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 21 December 2015, 08:01
Uppdaterad: 21 December 2015, 09:08

Ämnen i artikeln:

Carat

Dentsu Aegis-byrån Carats mål är att skapa ett starkare erbjudande i samtliga nordiska länder. Vägen dit ska gå genom att stärka samarbetet och integrationen mellan de enskilda byråerna i respektive land.

För att lyckas med det värvas nu Madeleine Jarehov från konkurrenten MEC. Hon har jobbat i mediebyråbranschen i 15 år och kommer närmast från rollen som ”nordic chief client officer” på MEC.

På Carat får Madeleine Jarehov speciellt ansvar för att utveckla det nordiska erbjudandet och samtidigt leda gemensamma nordiska projekt tillsammans med ledningsgruppen, bestående av Carats vd:ar i de nordiska länderna. Madeleine Jarehov blir även medlem av den nordiska ledningsgruppen.

Madeleine Jarehov har, med undantag för en sejour på Sony Ericsson, jobbat på MEC sedan 2001.

Carat var tidigare Sveriges största mediebyrå, sett till omsättningen (som speglar mängden medieköp för kunds räkning). Under 2011 och 2008 låg omsättningen på över 1,8 miljarder kronor. Motsvarande siffra för 2014 var under en miljard kronor.

Ämnen i artikeln:

Carat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.