Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Carat hämtar chef från Ingo

Publicerad: 29 januari 2014, 07:49
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50

Thomas Weigle, planningchef på reklambyrån Ingo, värvas till ett chefsjobb på mediebyrån Carat.


Ämnen i artikeln:

IngoCarat

Thomas Weigle, som har jobbat på Ingo i 6,5 år, får rollen som strategichef på Aegis-byrån Carat.

För Dagens Media berättar Thomas Weigle om varför han väljer att gå till mediebyråsidan.

– Mediebyråerna har en fantastisk möjlighet att påvisa affärsnytta kvantitativt, säger han, och fortsätter:

– Vi lever i en värld där marknadschefer och kommunikationschefer blir utmanade i allt större utsträckning vad gäller att kunna påvisa nyttan av marknadsföring. Där tror jag att mediebyråerna har en särställning.

Thomas Weigle ska arbeta med att utveckla Carats framtida erbjudande tillsammans med övriga ledningen, däribland den nya vd:n Nike Carlstoft.

– Carat, som har haft en tuff period bakom sig, känns nu stabila och har en stark ledning på plats. Jag tror att jag och gänget där borta kan göra underverk för att återta den position som Carat förtjänar, säger Thomas Weigle.

Hur känns det att lämna kollegorna på Ingo?

– Det är naturligtvis med blandade känslor. Det rör sig om ett stort gäng med personliga vänner, och vi har gjort en fantastisk resa tillsammans. Vi var i en problematisk position 2007, men är nu en framgångssaga. Vi har vänt alla resultat och vi hade dessutom vårt mest kreativt framgångsrika år förra året.

Thomas Weigle har varit inblandad i flera framgångsrika kampanjer på Ingo, däribland den uppmärksammade Dill-kampanjen för Lidl.

Thomas Weigle tillträder sin ny tjänst den 1 mars.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IngoCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev