Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Carat får behålla Fritidsresor

Carat går segrande ur Fritidsresors mediebyråpitch och får därmed fortsatt förtroende av researrangören.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 16 November 2012, 07:02
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:04

Ämnen i artikeln:

FritidsresorCarat

Pitchen har pågått sedan i våras. Fokus har denna gång legat på marknadskommunikation som ska stärka Fritidsresor digitalt.

Carat har haft en tung tid med flera stora kundtapp, exempelvis Svenska Spel, Telenor och konkursade Expert.

– Vi har fått både utökat och utvecklat förtroende av Fritidsresor, det betyder jättemycket. Det är ett kvitto på att vi har en stark produkt. Vi blev valda i full konkurrens så det är jättekul, säger Göran af Klercker, vd på Carat till dagensmedia.se.

Fritidsresor ligger redan idag långt fram när det gäller digitalt, berättar Göran af Klercker.

– Både det här och andra uppdrag växer mer åt det digitala hållet. Vi ska jobba med en digital transformation av Fritidsresors verksamhet där alla kanaler ska stödja den digitala affären.

Får ni en ökad intäkt från Fritidsresor?

– Det vill jag inte kommentera.

Några nyckelpersoner som deltagit i pitchen från Carats sida är Nils Andersson, Olivera Nicolic, Elin Moritz, Erik Berling, Michael Forsberg, Anna Walestad, Sandra Lundin, Patrik Gamryd och Christina Wihlner Lentell.

Ämnen i artikeln:

FritidsresorCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.