Carat diskades i Svenska Spel-pitchen

Carat uppfyllde inte alla krav i Svenska Spel-upphandlingen och uteslöts därför ur den slutliga anbudsutvärderingen.

Dagensmedia.se kunde i dag berätta att Svenska Spel väljer Omnicom till sin nya mediebyrå. Då Svenska Spel förra året investerade nästan 300 miljoner kronor brutto i medier, är detta ett stort tapp för Carat, som var Svenska Spels tidigare mediebyrå.

Nu framkommer det att Carat inte gick vidare till den slutliga anbudsutvärderingen.

I utvärderingskriterierna ingick skuggköp för åtta tv-kampanjer. Enligt tilldelningsbeslutet var inte Carats redovisning gällande dessa skuggköp komplett.

Carat angav inte räckvidd för alla frekvensnivåer vad gäller kampanjerna vilket innebar att Svenska spel inte kunde utvärdera kriterierna. Därför gick byrån inte vidare till den slutliga anbudsutvärderingen.

Dagensmedia.se har sökt Göran af Klercker, som nyligen ersatte Amanda Koutra som vd för Carat.

Publicerad 2012-09-05 06.27Uppdaterad 2015-12-06 14.12

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: