Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Carat diskades i Svenska Spel-pitchen

Carat uppfyllde inte alla krav i Svenska Spel-upphandlingen och uteslöts därför ur den slutliga anbudsutvärderingen.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 05 September 2012, 06:27
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:12

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelOmnicomCarat

Dagensmedia.se kunde i dag berätta att Svenska Spel väljer Omnicom till sin nya mediebyrå. Då Svenska Spel förra året investerade nästan 300 miljoner kronor brutto i medier, är detta ett stort tapp för Carat, som var Svenska Spels tidigare mediebyrå.

Nu framkommer det att Carat inte gick vidare till den slutliga anbudsutvärderingen.

I utvärderingskriterierna ingick skuggköp för åtta tv-kampanjer. Enligt tilldelningsbeslutet var inte Carats redovisning gällande dessa skuggköp komplett.

Carat angav inte räckvidd för alla frekvensnivåer vad gäller kampanjerna vilket innebar att Svenska spel inte kunde utvärdera kriterierna. Därför gick byrån inte vidare till den slutliga anbudsutvärderingen.

Dagensmedia.se har sökt Göran af Klercker, som nyligen ersatte Amanda Koutra som vd för Carat.

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelOmnicomCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.