Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 22 januari 2014, 09:21
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50
Cyber-kategorin får sig en omgörning inför årets Cannes Lions.
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions 2014Förändringarna ska göra att kategorin bättre speglar den digitala världen så som den ser ut idag.
Det betyder att tre nya subkategorier införs – Social, Branded Technology och Branded Games.
I Social ska engagemang och spridning i sociala medier belönas, i Branded Technology är det tekniska kommunikationslösningar som står i fokus, och i Branded Games är det precis som namnet antyder underhållning för kundernas räkning som ska belönas.
– Cyber har gått igenom många förändringar sedan lanseringen 1998. I takt med att det digitala kommunikationslandskapet förändras, samt i och med lanseringen av kategorin Mobile 2012, så har det blivit allt viktigare för oss att se över och strukturera om Cyber, säger Philip Thomas, vd för Cannes Festivals, i ett pressmeddelande.
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions 2014