Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Cannes Lions gör om Cyber

Publicerad: 22 januari 2014, 09:21
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50

Cyber-kategorin får sig en omgörning inför årets Cannes Lions.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2014

Förändringarna ska göra att kategorin bättre speglar den digitala världen så som den ser ut idag.

Det betyder att tre nya subkategorier införs – Social, Branded Technology och Branded Games.

I Social ska engagemang och spridning i sociala medier belönas, i Branded Technology är det tekniska kommunikationslösningar som står i fokus, och i Branded Games är det precis som namnet antyder underhållning för kundernas räkning som ska belönas.

– Cyber har gått igenom många förändringar sedan lanseringen 1998. I takt med att det digitala kommunikationslandskapet förändras, samt i och med lanseringen av kategorin Mobile 2012, så har det blivit allt viktigare för oss att se över och strukturera om Cyber, säger Philip Thomas, vd för Cannes Festivals, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2014

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev