Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Cabomba uppdaterar neurologiskt riksförbund

Publicerad: 26 September 2013, 08:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:33

NHR – Neurologiskt Handikappades Riksförbund – får nytt namn och ny grafisk profil med hjälp från varumärkesbyrån Cabomba Brothers.


Det nya namnet blir det betydligt kortare Neuroförbundet.

– Att ha ”handikappades” i namnet är i princip politiskt förbjudet idag, det är inte alls politiskt korrekt. Dessutom är det svårt att komma ihåg förkortningen NHR. Därför har vi valt ett tydligt namn som organisationen kan äga och som är lätt att komma ihåg, säger Lars Källgren, strateg på Cabomba Brothers.

Dessutom har byrån tagit fram en logotyp till organisationen med ordet ”neuro” i stora, röda bokstäver.

– Logotypen ska uttrycka värme och rött står ju för kärlek och värme. Nervtrådarna som man ser i loggan blir en symbol som tydliggör vilket område man verkar inom.

Tidigare har förbundets stora problem varit anonymiteten. Det ska det även bli ändring på genom att byta fokus från en medlemsorganisation till en intresseorganisation som bland annat ska driva lobbyfrågor.

– Det är ett strategiskt arbete för att göra förbundet mer tydligt.

Hur ska den nya profilen rullas ut?

– Det är inte riktigt spikat ännu. Vi ska göra upp planerna tillsammans med förbundet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.