Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Cabomba Brothers tar köksuppdrag

Publicerad: 11 november 2011, 12:26
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

Varumärkesbyrån Cabomba Brothers ska dra upp nya varumärkesstrategier för Nordic Kitchen Groups varumärken.


Konkurrensen på köksmarknaden är stenhård, inte mindre än 50 varumärken slåss om konsumenternas uppmärksamhet.

– Vi blev förvånade när vi insåg hur stark konkurrensen var i det här segmentet. Folk känner i allmänhet till marknadsledaren Ikea, Marbodal och Ballingslöv. Det är de som tjänar pengarna men bakom dem finns väldigt många små aktörer, säger Lars Källgren, vd på Cabomba Brothers.

Två av de mindre aktörerna är Tibro Kök och Haga Kök, varumärken under koncernen Nordic Kitchen Group, som Cabomba Brothers nu ska ta fram en ny varumärkesstrategi för.

– De gör snygga kök av bra kvalitet, men det gör alla de andra tillverkarna också. Om man är en liten aktör utan en tydlig nisch så har man det svårt i det här segmentet.

Vilka positioner är lediga på marknaden som Tibro- och Haga Kök skulle kunna ta?

– Ja du, det vet vi inte ännu men det är det vi ska ta reda på nu när vi sätter igång med det här arbetet.

Och Cabomba Brothers har att göra.

– Ja, vi har fått in en ny kund varje månad det här året, senast SVT, Samhall, Cloetta och Proffice. Men den här månaden gick det ännu bättre, eftersom vi alltså fick in två nya kunder.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.