Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

(C) om kampanjarbetet: "Tonvikt på digitalt"

Publicerad: 30 Oktober 2013, 11:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:58

Centerpartiets valbudget inför supervalåret 2014 blir cirka 65 miljoner kronor. Knappt hälften av det ska läggas på medieköp.


Centerpartiet går till val nästa år med en helt ny kommunikationschef. Valbudgeten blir ungefär densamma som inför valet 2010: 65 miljoner kronor, varav knappt hälften ska läggas på medieköp.

– Det är inte klart hur vi ska fördela budgeten, men vi kommer att ha tonvikt på digitalt, vi ser ju att tv-tittandet flyttas till nätet, säger Ola Spännar som tillträdde som kommunikationschef den 1 oktober.

Som Dagens Media skrev tidigare i dag blir Spirit huvudbyrå.

– I första hand är det en meriterad och kompetent arbetsgrupp som är moderna. Jag kommer från pr-branschen och har jobbat mycket digitalt, därför har det inte varit intressant att titta på en alltför traditionell byrå med för traditionella lösningar, säger Ola Spännar och fortsätter:

– Sen är det bra personer som förstår våra frågor, bland annat för att de själva kommer från småställen i landet.

Flera byråsamarbeten kan komma att bli aktuellt längre fram. Sedan tidigare är det klart att Scream är Centerpartiets mediebyrå.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.