Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Byråer

Byrån som lanserar Uniqlo

Publicerad: 17 Januari 2018, 09:57
Uppdaterad: 18 Januari 2018, 07:32

Uniqlo bekräftar att butiken kommer till Sverige. Foto: Flickr

Uniqlo bekräftar lansering i Sverige och väljer AWB som pr-byrå. Vilka fler byråer som får uppdrag för klädkedjan kommer tillkännages senare, säger en presskontakt till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

UniqloAWB

I dag onsdag bekräftade den japanska klädkedjan Uniqlo att de öppnar en butik i Stockholm till hösten.

AWB har utsetts till Uniqlos pr-byrå i Sverige men vilken reklambyrå och mediebyrå som får uppdraget kommer Uniqlo avslöja vid ett senare tillfälle. Det skriver Aldo Liguori, fast retailing, Corporate PR Department, på Uniqlo i ett mejlsvar till Dagens Media.

Hur ska Uniqlo arbeta för att marknadsföra sig före och efter lanseringen?

– Efter vårt första pressmeddelande om lansering på en ny marknad, som den vi gjorde idag i Sverige, kommer vår varumärkes- och marknadschef på Uniqlo Sverige arbeta tätt tillsammans med Uniqlo Europas huvudkontor baserat i London och Uniqlos globala huvudkontor i Tokyo, för att förbereda lämplig lanseringsplan. Detta kommer inkludera marknadsföring, pr och mer så som rekrytering. Från och med nu och fram till butiksöppningen kommer vi ge mer detaljer löpande. För tillfället tillkännager vi bara en öppning under hösten 2018, vi kommer tillkännage ett specifikt datum vid ett senare tillfälle.

Vad har Uniqlo för reklambudskap som ni vill förmedla?

– Life Wear är Uniqlos engagemang till att skapa perfekta kläder som tillgodoser allas dagliga livsstilsbehov. Life Wear innebär hög kvalitet, funktion, prisvärd och konstant förbättring. Vi hoppas att det svenska folket kommer att omfamna Life Wear.

För att marknadsföra lanseringen kommer Uniqlo använda sig av ett flertalet kanaler, och självklart digitalt, avslutar Aldo Liguori.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

UniqloAWB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev