Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Byråernas uppmaning till andra byråer: skippa julklapparna

Publicerad: 8 December 2015, 13:28
Uppdaterad: 9 December 2015, 10:14

Tio byråer gör gemensam sak och skippar julklappar till sina kunder till förmån för UNHCR:s arbete.


Initiativet "Årets byråjulklapp" är en uppmaning till andra byråer att skippa de traditionsenliga julklapparna till kunder och nätverk och istället ge en företagsgåva till FN:s flyktingorgan UNHCR för att skydda människor på flykt.

Hittills har tio byråer anslutit sig och totalt samlat in 240 000 kronor.

– Jag tror och anser att vi lever i en tid när alla behöver hjälpas åt och vi inom byråbranschen kan göra det tillsammans, små som stora byråer, säger Sebastian Broms, vd och grundare av byrån Oakwood och en av initiativtagarna, till Dagens Media.

Byrån ger julklappar till sina kunder varje år.

– Vi lägger ner ganska mycket energi på det, men det kändes ganska meningslöst med tanke på den kris vi har i världen så vi började prata med byråkolleger och kom fram till att göra gemensam sak för att få med så många som möjligt.

Har ni något insamlingsmål?

– Jag hoppas att vi kan få in en miljon, minst. Det tycker jag vore rimligt.

De byråer som har bidragit hittills är Earth People, Juno PR, King Edward Filmproduktion, Oakwood Creative Digital Agency, Spider, Söderhavet, The Brewery, Vinnovera, Yours Digital Innovation Studio och Oktavilla.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.