Byråerna som ska etablera ny spelform i Sverige

2017-05-08 16:17  
Bild: Fsport.net

IK Stockholm, Agency och Adon ska hjälpa Fsport att lansera den växande spelformen Daily fantasy sport i Sverige.

Daily fantasy sport är en snabbt växande spelform med miljoner spelare runt om i världen. Nu vill Fsport.net etablera spelet på den svenska marknaden.

Efter en omfattande byråpitch har de nu valt IK Stockholm som reklambyrå, Agency som pr-byrå och Adon som mediebyrå för uppdraget.

– Det är riktigt roligt att få vara med och sätta igång allt detta. Spelformen är något helt nytt och Fsport.net sticker verkligen ut bland spelbolagen, inte minst för den rättvisa fördelningen av vinster till spelarna, säger Peter Larsson, projektledare på Agency, i ett pressmeddelande.

Daniel Hoffman, strategisk planner på IK Stockholm:

– Vi hade förmånen att bli inbjudna tidigt och sätta varumärket tillsammans med gänget bakom Fsport.net. Att man spelar mot sina kollegor och vänner och inte mot en professionell oddssättare var något vi tyckte var kul och spännande.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt