Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Byrå gör satsning med nytt koncept för smartphones

Publicerad: 18 November 2015, 05:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:21

Rekyl Reklambyrå satsar på Wibrick, ett infotainmentsystem baserat på Apples iBeacon-teknologi.


Boråsföretaget Wibrick Solutions lanserade konceptet Wibrick i höstas med syftet att kommunicera på ett nytt sätt och ge kunder en större upplevelse via sin smartphone.

Genom att ladda ner en app kan Wibrick skicka ut information till användaren när de är i närheten av en enhet.

Nu testar Boråsbyrån Rekyl Wibrick, som baseras på Apples iBeacon-teknologi, och vill därmed förbättra upplevelsen för kunder i platsbaserade, mobila kampanjer.

– Konceptet ger en större upplevelse för kunden och vi tror att det är ett spännande koncept för framtiden. Idag vill konsumenterna ha ut mer av upplevelsen och jag tror att den här tekniken kommer att efterfrågas, säger Peter Algebäck, vd på Rekyl Reklambyrå, i ett pressmeddelande.

Wibrick ska vara en flexibel plattform som ska kunna anpassas efter specifika behov.

– Sitter Wibrick på en butikshylla kan information till exempel visas på användarens skärm som ett erbjudande. Många reklambyråer arbetar med kunder inom detaljhandeln, event och turism och det är branscher som kan dra stor nytta av Wibrick, säger Karl-Johan Wirfalk, vd på Wibrick Solutions, i pressmeddelandet.

Rekyl Reklambyrå har sitt säte i Borås med 27 anställda och arbetar med företag som KappAhl, Blåkläder, HusmanHagberg, Bonnier, Citroën, Lager 157, Borås Djurpark, Borås Stad, Brunngård och Citybutkerna.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.