Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Byggvarukedja väljer Animero

Publicerad: 18 Oktober 2012, 09:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:07

Efter en pitch har byggvarukedjan Cheapy valt Animero till sin nya digitala produktionsbyrå.


Pitchen genomfördes tillsammans med mediebyrån Scream i våras och totalt deltog fem byråer.

– Det fanns ett budskap och en ton i Animeros förslag som vi kände var rätt för oss i den fas vi befinner oss i. Vi fortsätter att expandera på många orter i landet och målgruppen måste förstå vårt erbjudande på ett bättre sätt än tidigare. Animero hade helt enkelt den bästa filmidén, säger Cheapys vd Pär Rampe, i ett pressmeddelande.

Animero har nu påbörjat arbetet med de reklamfilmer som kommer att börja rulla lokalt i TV4 under våren 2013.

Totalt blir det fyra filmer som alla ska fokusera på Cheapys ebjudande om kända varumärken till marknadens lägsta priser.

Cheapy är en varuhuskedja med 21 byggvaruhus i Sverige. I Dagens Medias undersökning om byggvaruhusens reklamerinran i vintras framkom att endast 3 procent av Sveriges befolkning kan erinra sig reklamen för varumärket.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.