Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 6 Augusti 2013, 07:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38
John Sjölander lämnar rollen som teknisk och operativ chef på Burt för att bli head of special operations på Sticky.
Medieteknikföretaget Sticky hjälper mediebyråer, annonsörer och medieägare att optimera och utvärdera annonser på nätet.
Nu rekryterar Sticky John Sjölander som får den nyinrättade posten head of special operations. Han kommer senast från adtechbolaget Burt där han var operativ och teknisk chef.
– Sticky började som ett marknadsundersökningsföretag och mycket av arbetet är fortfarande manuellt. Jag ska hjälpa till att automatisera och skala upp saker och ting.
På Stickys huvudkontor i Stockholm arbetar ett femtontal personer medan huvuddelen av det tekniska teamet sitter i Kina. Man har även personal på flera kontor i USA.
Hur kommer Sticky att förändras med dig som head of special operations?
– Vi kommer att gå ifrån market research till att utveckla adtechlandskapet. Vi kommer nog att ta in mer teknik på hemmaplan, inte nödvändigtvis den operativa sidan men vi kommer nog att förstärka den tekniska ledningen.
Helen Preutz