Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Burts chef till Sticky

Publicerad: 6 Augusti 2013, 07:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38

John Sjölander lämnar rollen som teknisk och operativ chef på Burt för att bli head of special operations på Sticky.


Medieteknikföretaget Sticky hjälper mediebyråer, annonsörer och medieägare att optimera och utvärdera annonser på nätet.

Nu rekryterar Sticky John Sjölander som får den nyinrättade posten head of special operations. Han kommer senast från adtechbolaget Burt där han var operativ och teknisk chef.

– Sticky började som ett marknadsundersökningsföretag och mycket av arbetet är fortfarande manuellt. Jag ska hjälpa till att automatisera och skala upp saker och ting.

På Stickys huvudkontor i Stockholm arbetar ett femtontal personer medan huvuddelen av det tekniska teamet sitter i Kina. Man har även personal på flera kontor i USA.

Hur kommer Sticky att förändras med dig som head of special operations?

– Vi kommer att gå ifrån market research till att utveckla adtechlandskapet. Vi kommer nog att ta in mer teknik på hemmaplan, inte nödvändigtvis den operativa sidan men vi kommer nog att förstärka den tekniska ledningen.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.