Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Burstit ny byrå inom digitala medier

Publicerad: 14 September 2015, 13:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:52

Burstit blir en del av Shift Agency Network.


Under september startar Marcus Lind och Fredrik Andersson, tidigare seniora konsulter på Klikki, den nya byrån Burstit, som erbjuder ett helhetskoncept kring köpt digital annonsering i search, video, display och sociala medier. Marcus Lind säger till Dagens Media att det känns spännande att nu få testa sina egna vingar.

– Att starta eget är någonting både jag och Fredrik tänk på ett längre tag och nu passade det väldigt bra, både från privat håll och utifrån hur marknaden ser ut.

Målsättningen är att leverera riktigt hög kvalitet för att skapa en bra långsiktig effekt för kunderna och utveckla strategier som kan appliceras över flera kanaler.

– Vårt huvudfokus kommer att ligga på att leverera kvalité redan från början av projekten. Vi vill se till att utnyttja all potential som finns och kommer lägga mycket tid vid uppstart. Det är någonting vi tänkt på tidigare och känner att vi vill ha extra stort fokus på, säger Marcus Lind.

Burstit är en del i Shift Agency Network, som sedan tidigare består av SEO-byrån Firstly och den digitala byrån In The Cold som jobbar med både strategi och utveckling av digitala kampanjer, sajter och applikationer.

 – Vi kompletterar varandra väldigt bra inom Shift Agency Network och drar nytta av våra expertområden, säger Marcus Lind.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.