Burger King väljer AdOn

Snabbmatskedjan Burger King väljer AdOn som ny mediebyrå.

Efter en mediebyråupphandling som genomfördes under slutet av 2014. Nu står det klart att snabbmatskedjan väljer AdOn.

– Det blev ett roligt avslut på 2014 när vi fick beskedet att Burger King ville inleda ett samarbete med oss på AdOn. Vi har satt igång arbetet direkt efter årsskiftet och nu ser vi väldigt mycket fram emot ett nära samarbete med Burger King och deras övriga samarbetspartners under 2015, säger Daniel Eriksson vd på AdOn i ett pressmeddelande.

Sarah Frelin Ekvall, marknadschef för Burger King, säger följande om samarbetet:

-AdOn uppvisade ett starkt engagemang parat med en affärsförståelse som kommer hjälpa till att fortsätta bygga Burger Kings position på den svenska marknaden. Vi har ett spännande 2015 som ligger framför oss och det känns bra att ha AdOn med som del i teamet.

Burger King jobbar även med reklambyrån Berntzon Bylund och kommunikationsbyrån MSL.

Dante Thomsen

Publicerad 2015-01-23 07.38Uppdaterad 2015-12-06 12.15

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: