Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Burger King drar igång mediebyråpitch

Hamburgerkedjan Burger King gör en översyn av sitt mediebyråsamarbete på den europeiska marknaden.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 01 Februari 2013, 08:46
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:57

Ämnen i artikeln:

IUMBurger King

Burger King jobbar idag med Interpublicnätverket, skriver campaignlive.co.uk. Pitchen omfattar marknader som Storbritannien, Spanien, Danmark, Norge och Sverige. På den svenska marknaden har IUM uppdraget idag.

Burger King köpte förra året medier för 164 miljoner kronor brutto i Sverige, enligt Sifo reklammätningar.

Ämnen i artikeln:

IUMBurger King

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.