Gå direkt till textinnehållet

Bulldog startar nytt säljbolag

Mediabolaget rekryterar åtta nya medarbetare och expanderar sitt digitala sälj.

Bulldog Media Group är baserade i Göteborg och jobbar bland annat med tidningarna GT och Expressen.

I och med den digitala satsningen blir de nu säljbolag för GT webb och mobil. Det innebär att hälften av bolagets 38 medarbetare nu arbetar med sälj i digitala kanaler.

– Det primära är att jobba med GT webb och mobil, på grund av den stora utväxlingen vi haft där. Sedan får vi se längre fram. I och med det nya bolaget vill vi knyta till oss ett starkt humankapital rent säljmässigt, säger Daniel Högström, vd för Bulldog Media Group till Dagens Media.

Det nya dotterbolaget går under namnet Bulldog Interactive och vd blir Therese Johansson, som tidigare jobbat med Ahhaaa-gruppen och på Eniro.

I Bulldog Media Group ingår sen tidigare även Bulldog Media, Bulldog Universal och Miami Advertising Agency, och Daniel Högström är positiv inför utvecklingen:

– Nu har vi kommit på plats och planerna är att vi ska få igång lönsamhet i detta och sätta agendan. Vi har satt en omsättningsprognos på 32 miljoner i år för hela Bulldog Media Group, säger han.

Pär Ullrich

Publicerad 2014-03-07 08.36Uppdaterad 2015-12-06 12.45

Dela artikeln: