Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Bris väljer Make Your Mark

Blir ideella organisationens nya contentbyrå.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 20 December 2017, 07:35
Uppdaterad: 20 December 2017, 07:35

Ämnen i artikeln:

BrisMake Your Mark

Make Your Mark och Bris inleder samarbetet med tre reklamfilmer riktade till ensamkommande flyktingbarn.

– Det första uppdraget satte verkligen byrån på prov då det handlade om att med stor respekt för individens integritet berätta om barns erfarenhet av flykt. Vi känner verkligen att medarbetarna på Make Your Mark brinner för våra frågor, säger Silvia Ernhagen, kommunikationschef på Bris, i ett pressmeddelande.

Anders Ingårda, vd på Make Your Mark:

– Vi ser ett stort värde i vårt gemensamma arbete och det känns otroligt viktigt och hedrade att bli valda av Bris. Vi hoppas kunna göra en insats och ett avtryck.

Parternas första samarbete, tre korta filmer med ensamkommande barn, syfttar till att få fler i målgruppen att vilja ta del av det stöd Bris erbjuder den här gruppen barn och unga. Anledningen till den snäva målgruppen är att träffa rätt i den eftersökta målgruppen, sitället för att hoppas på viral spridning.

Bris och Make Your Marks samarbete planeras fortsätta flera år framöver.

Ämnen i artikeln:

BrisMake Your Mark

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.