Bris väljer Make Your Mark

Blir ideella organisationens nya contentbyrå.

Make Your Mark och Bris inleder samarbetet med tre reklamfilmer riktade till ensamkommande flyktingbarn.

– Det första uppdraget satte verkligen byrån på prov då det handlade om att med stor respekt för individens integritet berätta om barns erfarenhet av flykt. Vi känner verkligen att medarbetarna på Make Your Mark brinner för våra frågor, säger Silvia Ernhagen, kommunikationschef på Bris, i ett pressmeddelande.

Anders Ingårda, vd på Make Your Mark:

– Vi ser ett stort värde i vårt gemensamma arbete och det känns otroligt viktigt och hedrade att bli valda av Bris. Vi hoppas kunna göra en insats och ett avtryck.

Parternas första samarbete, tre korta filmer med ensamkommande barn, syfttar till att få fler i målgruppen att vilja ta del av det stöd Bris erbjuder den här gruppen barn och unga. Anledningen till den snäva målgruppen är att träffa rätt i den eftersökta målgruppen, sitället för att hoppas på viral spridning.

Bris och Make Your Marks samarbete planeras fortsätta flera år framöver.

Publicerad 2017-12-20 07.35Uppdaterad 2017-12-20 07.35

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: